STEUN ROAan nieuwe journalistieke initiatieven geen gebrek. Het gaat kennelijk prima in deze sector.  Na De Nieuwe Pers, ThePostOnline en De Correspondent is er nu het iPad-magazine Tone: “Journalisten met een eigen geluid. Wekelijks op je iPad.” En achter een betaalmuurtje. Tone zal bijdragen bevatten van de Amerikaanse post-feministe Naomi Wolf en de eveneens uit de VS…

STEUN RO

Aan nieuwe journalistieke initiatieven geen gebrek. Het gaat kennelijk prima in deze sector.

 Na De Nieuwe Pers, ThePostOnline en De Correspondent is er nu het iPad-magazine Tone: “Journalisten met een eigen geluid. Wekelijks op je iPad.” En achter een betaalmuurtje.

Tone zal bijdragen bevatten van de Amerikaanse post-feministe Naomi Wolf en de eveneens uit de VS afkomstige Esther Dyson, voormalig medewerkster van The Wall Street Journal. Ook Joschka Fisher (Groene Duitser) en Javier Solana (EU-Spanjaard) staan bij de medewerkers.

Nederlandse auteurs die meewerken zijn wetenschapsjournalist Philip Dröge, financieel journalist Gerben van der Marel, oud NOS-hoofdredacteur Hans Laroes, filosoof Jan-Hendrik Bakker, interviewer Frénk van der Linden en Midden-Oosten expert Petra Stienen.

Het 0-nummer bevat bijdragen van Dröge (Hoe zelfredzaam is de Nederlandse vrouw) en Stienen (Het Dubai effect) volgens de website.

Tone-exclusive zijn deze twee niet, Stienens verhaal stond eind maart in de Volkskrant (en als pdf op haar site). Het verhaal van Dröge schreef hij voor Delta Lloyd magazine en is ook te lezen op zijn site.

Volgens Linda Duits, één van de initiatiefnemers de eindredacteur van Tone, staan deze twee bijdragen er alleen op “om de app te kunnen testen. Zodra we lanceren komt er alleen originele content.” Voor de buitenlanders geldt dat ze “exclusief voor Nederland” op Tone publiceren.

Tone gaat 1,79 per nummer (11 artikelen) kosten.