Roche en Personalized Healthcare. Een uitdaging

Kun je als Farmaceutische firma maatwerk leveren. Een van de manieren om daar inzicht in te krijgen is in gesprek te gaan met je relaties en je klanten aldus Roche.

Een uitdaging die niet gering is 

Word die rol je wel gegund? Dat is nog een open vraag, die Roche in ieder geval graag beantwoord ziet.  Door in gesprek te gaan! Eerder al heb ik Celia Noordegraaf aan het woord gelaten. Maar nu een van de productspecialisten, Jeske Timmermans.

Dialogues

Ja, dat hoort ook bij het open benaderen van de stakeholders. Roche waagt deze stap door de zogenaamde Dialogues aan te gaan op meerdere locaties in het land. Komend vanuit een bedreigde positie. Er is de voortdurend negatieve publiciteit rond Farma. Een weerwoord is lastig. En er zijn restricties vanwege de wetgeving over de geneesmiddelenreclame.  Maar nu is er dan een transitie van reactief naar pro-actief. 

Spontaan

Dat betekent ook dat ik als CamJo (Camera-Journalist; een mooie afkorting voor een journalist die met simpele middelen een video produceert) toch de vrijheid neem onvoorbereid om een woordvoerder met mijn mobiel te interviewen. Ik stel ‘voor de vuist weg’ een paar vragen aan Jeske Timmermans.

Kwetsbaar

Een spontane uitspraak zoals “er is genoeg geld om iedereen te behandelen” mag enigszins wensdenken zijn.  Maar ik deel de mening dat door echte innovatie de doelmatigheid zeker bevorderd wordt. En we veel meer kunnen doen met diezelfde zak geld. De aanpak van Roche om in gesprek te gaan en te kiezen voor maatwerk is prima.  Stel je kwetsbaar op. Als een organisatie dit aandurft is een bewijs  van ‘practice what you preach’.

Mijn gekozen waardering € -