Jean-Paul Reparon, directeur van AgriMedia, ziet grote kansen voor wijnbouw in Nederland en België. ‘Door klimaatverandering is wijnbouw steeds interessanter. Met deze overname breiden we onze portefeuille uit en betreden we een voor ons nieuwe markt. We willen wijnbouwers – zowel professioneel als hobbymatig – voorzien van onafhankelijke vakinformatie, zodat zij hun vak of hobby nog beter kunnen uitoefenen,’ aldus Reparon.
Synergie met andere AgriMedia merken
Reparon vindt dat ‘Wijn en Wijngaard’ goed aansluit bij de andere gespecialiseerde merken van AgriMedia, zoals LandbouwMechanisatie, Elite, Veehouderij Techniek, Tuin en Park Techniek, Geitenhouderij en Veehouder en Veearts. AgriMedia is specialist in niches en ‘Wijn en Wijngaard’ voegt nieuwe kennis toe aan de bestaande portfolio. De eerste editie onder de nieuwe eigenaar verschijnt overigens rond 20 december.
Brede mediadekking van de Nederlandse wijnmarkt
Naast ‘Wijn en Wijngaard’ voor wijnbouwers zijn er ook WineLife, een lifestylemagazine, en Perswijn, gericht op de wijnprofessional. De ontwikkelingen bij ‘Wijn en Wijngaard’ dragen ertoe bij dat eigenlijk de hele Nederlandse wijnmarkt is afgedekt en wordt voorzien van relevante informatie.
Jenny van Lieshout nieuwe redactiecoördinator
Een belangrijke verandering na de overname is de benoeming van Jenny van Lieshout als nieuwe redactiecoördinator. Jenny heeft veel ervaring in de media- en wijnindustrie en gaat ervoor zorgen dat de inhoud van ‘Wijn en Wijngaard’ relevant en van hoge kwaliteit blijft. Ze gaat nauw samenwerken met het team van AgriMedia om de lezers te voorzien van waardevolle informatie en de betrokkenheid te vergroten.
Voordelen voor abonnees en adverteerders
De overname biedt voordelen voor abonnees en adverteerders. AgriMedia wil nieuwe digitale en interactieve elementen toevoegen aan de website en de nieuwsbrief. Dit zorgt voor meer betrokkenheid bij de laatste ontwikkelingen en trends in de wijnbouw. Ook wordt gekeken naar een hogere frequentie van digitale publicaties en een breder aanbod aan mediakanalen, maar dit zal gefaseerd worden ingevoerd om kwaliteit te waarborgen.
Focus op groei en vernieuwing
Met de overname wil AgriMedia ‘Wijn en Wijngaard’ verder ontwikkelen en vernieuwen. De inzet op nieuwe media en de ambitie om de waarde te vergroten laten zien dat AgriMedia streeft naar groei, terwijl het bestaande lezerspubliek centraal blijft staan. Alles onder het motto: Kennis waar je beter van wordt!
Dit vind je misschien ook interessant
Wereldprimeur: Oostenrijk lanceert digitale wijnatlas van bijna 5.000 wijngaarden
Eindelijk weten wat terroir is
Wijnmarkt 2023: Verrassende verschuivingen in consumentengedrag
A glass of wine a day keeps the doctor away?