Münchener kwintet Fazer speelt multidisciplinaire grooves
“Met open blik vanuit de wortels van het verleden naar de toekomst kijken en van daaruit andere, nieuwe, muzikale wegen creëren.”
“Met open blik vanuit de wortels van het verleden naar de toekomst kijken en van daaruit andere, nieuwe, muzikale wegen creëren.”
De jonge Franse cellist Edgar Moreau (Parijs, 3 april 1994) brengt op zijn nieuwe album Transmission een ode aan zijn Joodse familiegeschiedenis met werken van Bloch (1880-1959), Korngold (1897-1957), Bruch (1838-1920) en Ravel (1875-1937).
Leslie Winer moest een keuze maken. Moeder worden of tegemoet komen aan haar artistieke roeping van muzikant en dichter. Ze koos er voor om kinderen te krijgen. Winer en haar man brachten vijf dochters groot op een boerderij in Frankrijk.
David Bowie wordt weleens omschreven als een muzikale kameleon. Een wat makkelijke poging de diversiteit in het werk van de zanger te duiden. Eerlijk gezegd heb ik Bowie nooit beschouwd als iemand die verschillende gedaantes aanneemt. Voor mij is hij in de eerste plaats een schrijver van liedjes. Een gewéldige schrijver van liedjes. Zo iemand als Bob Dylan.
Lotte Grotholt uit Hengelo, altviolist in onder meer het Oostertrio, master-student Hochschule für Musik Detmold, artistiek leider en organisator kamermuziekfestivals In Doors en Out Doors, oprichter ensemble De Barokbende, zakelijk adviseur stichting KamerKollektief.
Een béétje muziekkenner heeft er wel eens over gehoord. Bootlegs. Platen met opnamen uitgebracht zonder toestemming van de artiest. Toen het fenomeen eind jaren zestig ons land bereikte, overgewaaid vanuit Amerika, werden ze ook wel witte platen genoemd. Wit om de schijn van zwarthandel te camoufleren. Ook al is de term inmiddels in onbruik geraakt, de bootleg als zodanig vindt nog altijd gretig aftrek onder de meest fanatieke fans.