Met Pieter Waterdrinker als Zomergast krijg je sterke verhalen, clichés over Rusland, begrip voor Poetin en een hele hoop literaire filosofie cadeau. Best een prima avondje, dus, als we eerlijk zijn.
Lees verderMedia
Dit zou je eigenlijk elke avond wel op tv willen: Marleen Stikker bij Zomergasten
Zonder je te vervelen urenlang luisteren naar slimme mensen zonder jezelf dom te voelen. Dat kan dus, als je tenminste internetpionier Marleen Stikker bij Zomergasten terugkijkt op Uitzending Gemist.
Lees verderJohan Derksen: ‘Wat ik doe is legale oplichting’
“Toen wij rond waren met John de Mol, kwam RTL ineens met blanco contracten aanzetten. Zo van: zeg ’t maar jongens, wat moeten invullen?” En zo kon het gebeuren dat er voor pensionado Johan Derksen (69) geen sprake is van afbouwen, maar dat hij voor vier jaar vast ligt bij Talpa. Over de blues, Amerika, talkshow-gekkies, en VI. “Wat ik doe is legale oplichting.” Met de groeten uit Grolloo.
Lees verderDe ‘publieke waarde’ van de omroep. Wat is dat eigenlijk?
Afgelopen woensdag ging het Kamerdebat over de bezuinigingen op de publieke omroep niet door wegens ziekte van minister Slob. Het debat zal – in verband met het zomerreces – nu pas in september plaatsvinden. Die zomerpauze biedt iedereen mooi de gelegenheid eens goed na te denken over een begrip dat constant terugkeert in elk artikel en debat over de omroep: publieke waarde. Maar wat is die publieke waarde dan? Hebben wij het wel over hetzelfde? En hoeveel hebben wij er voor over?
Lees verderZo zit dat met onderbetaalde nieuwsarbeiders
Freelance journalisten zijn het kind van de rekening bij de soepele houding van de overheid naar mediabedrijven, schrijf ik op Villamedia. Daar valt meer over te zeggen dan de ruimte in het tijdschrift toelaat. Daarom hieronder de overige bevindingen van het onderzoek naar de benarde positie van het Nederlandse nieuwsproletariaat, uitgevoerd op verzoek van De Coöperatie.
Lees verderHans Bourlon, CEO Studio 100: “John de Mol is voor mij de zeevaarder bij uitstek. Je moet het maar doen, de wereld veroveren vanuit een klein taalgebied.”
Mediajournalist Peter Schavemaker interviewde Hans Bourlon, CEO van Studio 100, zeer uitgebreid over de wereldwijde ambities en successen van het Vlaamse mediabedrijf achter K3, Kabouter Plop, Samson & Gert, Maya de Bij, Wickie de Viking. Ook de persoonlijke en openhartige columns die Hans Bourlon schreef in de Belgische krant De Tijd komen ter sprake, deze zijn gebundeld in het boek De Blik van Bourlon.
Lees verder