Hoe een vleestaks vrijheid geeft in plaats van neemt
Koeienvlees moet 40 procent duurder om te compenseren voor klimaatschade. Dat doet de consumptie vervolgens dalen met 13 procent, zo blijkt uit een nieuwe studie. Het is tijd voor een vleestaks.
Koeienvlees moet 40 procent duurder om te compenseren voor klimaatschade. Dat doet de consumptie vervolgens dalen met 13 procent, zo blijkt uit een nieuwe studie. Het is tijd voor een vleestaks.
Aanwezigheidsplicht of vaste vakantiedagen kennen ze niet bij het Rotterdamse Helloprint.Hier ook geen hiërarchie, salarisschalen, arbeidsovereenkomsten of lange vergaderingen. Wel een miljoenenomzet. Hoe werkt dat?
HARLINGEN – Sinds de eerste planvorming – inmiddels al een aantal jaren geleden – is over de Immanuel MDV-1, het pilotschip van stichting Masterplan Duurzame Visserij al veel gezegd en geschreven. Het ging het bouwconsortium om de transitie naar duurzamer, innovatiever en economischer vissen. De urgentie van deze transitie leek af te nemen naarmate de brandstofkosten daalden en de visprijzen stegen. Echter, de huidige vissersvloot nadert het einde van de afschrijvingstermijn, de Engelsen willen een Brexit, vanaf 2019 moet alle bijvangst aangeland worden en het aantal visgebieden neemt af. Biedt de MDV-1 een oplossing voor al deze bedreigingen? Het wordt er voor de vissers niet makkelijker op.
Afgelopen jaar is duidelijk geworden dat onze vastomlijnde wereld- en mensbeelden niet langer bruikbare aannames zijn. De Britten willen niet langer bij Europa horen, Hillary won niet van Trump. Eurosceptici grijpen de macht in Europa. En dat zijn dan nog maar de globale onzekerheden waar we 2017 mee ingaan. 5 tips om 2017 te overleven.
Met tal van projecten werkt het Louis Bolk Instituut aan écht duurzame landbouw. Een landbouw die duurzaam is voor milieu én boer.
Voetbalclub Ajax is het afgelopen jaar bestuurlijk flink opgeschud. Ook het clubbestuur werd stevig vernieuwd, met voormalig keeper en later marketingdirecteur Edwin van der Sar als nieuwe CEO. In het betaald voetbal is geld verdienen cruciaal, dus ligt er veel verantwoordelijkheid op de schouders van de nieuwe commercieel directeur: Menno Geelen. Juist op het zakelijk vlak presteert Ajax beter dan de grootste concurrenten op het veld, PSV en Feyenoord. Hoe slaagt de Amsterdamse club daar in? ‘Commercieel beleid in voetbal vraagt om creativiteit en lef.’