Wordt Super Bowl te duur?

Sportliefhebbers kijken elk jaar reikhalzend uit naar de Super Bowl. Ook voor Amerikaanse adverteerders is dit event een jaarlijkse hoogmis, waar merken tegen elkaar opbieden met spraakmakende commercials. Dit jaar vindt de 51e editie plaats op zondag 5 februari. Er staan weer een aantal markante tv-spots geprogrammeerd, maar tegelijk is er ook kritiek op de exorbitante tarieven. Wordt de Super Bowl te duur?

Lees verder

Zo word je een Blendle/Cafeyn-superster

Dankzij Blendle/Cafeyn kunnen journalisten verhalen direct aan lezers verkopen. Hebben schrijvers binnenkort geen uitgever meer nodig? Aan wie kunnen we dat beter vragen dan aan een ware Blendle/Cafeyn-superster. De artikelen van theoloog Alain Verheij werden in de afgelopen jaren duizenden keren aangeschaft. De zelfverklaarde ´Theoloog des Twitterlands´ vertelt over zijn ervaring met Blendle/Cafeyn en Reporters Online.

Lees verder

Reporters Online: een zakcentje of een volwaardig inkomen?

Via Reporters Online verkopen journalisten hun artikelen direct aan lezers. Is de verhalenmaker als eigen uitgever de toekomst? Aan het roer van het initiatief staat voormalig hoofdredacteur van De Pers Jan-Jaap Heij. Toen hij werd benaderd voor een interview, dat via Reporters Online zou worden gepubliceerd, volgde een enthousiaste reactie: “Het inteeltgehalte is nu natuurlijk wel erg hoog, maar what the hell, waarom ook niet.”

Lees verder

Een blonde vrouw op de voorpagina

Hoe gaan media om met nieuws via Twitter? Dat was het onderwerp van een debat in Buitenhof afgelopen zondag (8-1) met hoofdredacteur van de Volkskrant, Philippe Remarque, en voormalig adjunct-hoofdredacteur van NRC Handelsblad, Hubert Smeets. Presentator Paul Witteman sprak van een ‘journalistiek dilemma’. Terwijl de pers hier nog worstelt met dat dilemma, zijn in de VS de eerste experimenten met een nieuwe aanpak ervan al gepubliceerd.

Lees verder