Minder consumeren, veganistisch worden, je eigen groente verbouwen op het platteland: het lijken prima opties voor iedereen die stevig wil bijdragen aan het tegengaan van klimaatverandering. Opmerkelijk genoeg leveren zulke lifestylekeuzes vaak niet de klimaatwinst op die we eraan toeschrijven. Vaak werken ze zelfs averechts. Hoe zit dat? Vier klimaatparadoxen.
Lees verderEconomie
Netflix casht in New York
Netflix opent binnenkort een eigen productiestudio in New York met extra kantoren in Manhattan en Brooklyn. De streamingdienst volgt daarmee haar eigen artiesten die voor opnames van diverse zogeheten ‘Netflix Originals’ al regelmatig in the big apple vertoeven. ‘New York heeft een filmvriendelijke omgeving gecreëerd met het beste creatieve en uitvoerende talent ter wereld.’
Lees verderAls je het niet goed uitlegt, krijg je Baudet
Voor klimaatadepten is het niet te begrijpen hoeveel onzin Thierry Baudet aaneen weet te rijgen. Van de duizend miljard euro tot de zinloze 0,0003 graad Celsius: een feitenvrije retoriek van gevatte oneliners. ‘Energie uit thorium, over vijftien jaar.’ Grotesk en praktisch niet weerlegbaar krijgt Forum voor Democratie de stem van één op de zes Nederlanders.
Lees verderGaat een CO2-belasting ook jouw bedrijf raken?
In de onderhandelingen voor het Klimaatakkoord wordt de (zware) industrie uit de wind gehouden. GroenLinks heeft de zaak op scherp gezet en eist een extra CO2-belasting. Het voorstel krijgt steun uit onverwachte hoek: zowel De Nederlandsche Bank als een groep vooraanstaande economen pleit voor invoering. Wat betekent een CO2-belasting voor MKB-bedrijven?
Lees verderEen krimp van de veestapel is ook beter voor boeren
Als we naar het welzijn van de burger en de boer kijken, dan moet het aantal dieren gewoon omlaag. Maar voor de economie kunnen er niet genoeg beesten zijn.
Lees verderPodcast: Cor Hospes bespreekt vijf merkwaardige verhalen.
Cor Hospes is uitgenodigd om als eerste te worden geïnterviewd door Paul van der Ham, die met zijn bureau iGlow een serie podcast uitzendingen maakt over contentmarketing.
Lees verder