Zo krijg je 10 miljoen jongeren aan het lezen. Het verhaal achter Hooked.

Iets is flink aan het veranderen in de wereld van de literatuur. Bibliotheken sluiten of veranderen in flexplekken voor arme zzp-ers. De verkochte oplage van een gemiddelde succesroman blijft in vier cijfers steken. Jongeren kijken geen tv meer, luisteren niet naar de radio, maar maken zelf hun eigen goed bekeken en ruim betaalde films op YouTube. Of ze zitten de hele dag op Snapchat. En daar zijn ze tamelijk onbereikbaar voor mensen die geld aan hen willen verdienen, of die hen nuttige informatie willen brengen. Maar wacht.

Lees verder

Jesse, Mark, Alexander, Sybrand: laat respect niet over aan de vrije markt

Het SER rapport dat vrijdag 21 april verscheen wrijft het er nog maar eens lekker in: de culturele sector staat op instorten. Het is zelfs erger dan een jaar geleden. Waarmee is aangetoond dat het pappen en nathouden door een PvdA cultuurminister de afgelopen vier jaar niet heeft geholpen. Sterker nog: Halbe Zijlstra’s multiplier van ellende doet zijn werk geheel volgens verwachting.

Lees verder

The Brothers Timisela: “Het verleden kunnen we niet veranderen. Maar we kunnen wel sámen de toekomst omarmen”

De carrière van het Molukse duo Henry en Joshua Timisela neemt een hoge vlucht. Na het succes van hun debuutshow “Het geheim van The Brothers Timisela” openen de Nederlandse theaters graag hun deuren voor “Enkeltje toekomst”. De combinatie van hilariteit en bezinning spreekt een breed publiek aan.

Lees verder